1 maj 2017

Mieszkańcy Devlichonu

Okręgi
Jednostki
Elvshari – Elfia Ostoja
Centrum: Dor-Relis-Lyi – Drzwi Bogini Lasu
Elfy – głównie przedstawiciele leśnych ras, nie wyróżniające się wyglądem, mają najkrótsze uszy wśród elfów, utrzymują kontakty z ludźmi i innymi rasami, i potomkowie Elfów Księżyca, blade i ciemnowłose, mają średnio długie uszy, nie utrzymują kontaktów z ludźmi.
Gobliny Datuor – skalna rasa z Gór Czarciego Szponu, małe i zwinne, niezbyt mądre, potrafią dobrze obrabiać kamień. Kolor ich skóry przypomina otaczające ich skały.
Ludzie – tereny na wzdłuż Strzeliny Urodzaju, głównie rolnicy pracujący dla Ev-Etoor.
Władcy Zmysłów – zajmują kilka wiosek nad Baqwiną i wzdłuż wybrzeża Morza Diamentowego oraz Alchemrilla. Głównie przedstawiciele Carchari, zmysłowców z zatraconym zmysłem węchu, wyostrzonym czuciem całego ciała, umiarkowanie wyostrzonym wzrokiem i słuchem.
Rihnoculh – Rogate Ziemie
Centrum: Araunbaa
An-Natryie – barbarzyńcy, silniejsi i wytrzymalsi od ludzi, łagodniejsi niż Yllow-Kall z wysp Barbarzyńców. Jeźdźcy nosorogów, z których pozyskują pancerne kryształy.
Ifryty – duchy ognia z Doliny Ifrytów, prawdopodobnie pośmiertne wcielenia magów ognia.
Totarghu – rasa wysokich, bezokich, twardoskórych i muskularnych stworzeń przypominających posturą ludzi. Są bladzi i bezwłosi. Zamieszkują pustynię Ceriatofyll, nazywani są także strażnikami Czarcich Granic. Posługują się wymarłym językiem Niguiadan znanym nielicznym magom ziemi i Radzie Theklalii.
Toeviac – Ostatnie tereny Władców Żywiołów
Centrum: Norvai-OZ
Władcy Zmysłów – najliczniejsza grupa upadłej po Wojnie o Klepsydrę rasy zmysłowców. Zajmują niemal cały teren okręgu. Główną grupą są Nicticory, zmysłowcy z zatraconym zmysłem wzroku, silnie wyostrzonym wzrokiem i względnie silnymi zmysłami węchu i czucia. Dość liczni Zameni, zmysłowcy z zatraconym zmysłem czucia, mocno wyostrzonym zmysłem węchu i umiarkowanie silnymi zmysłami wzorku i słuch. Nieliczni Batiregi, zmysłowcy z zatraconym zmysłem słuchu, wyostrzonym zmysłem wzroku i umiarkowanie wyczulonymi zmysłami węchu i czucia oraz Carchari w niewielkiej ilości, szczególnie w mieście na wyschniętym jeziorze.
Urourki – bardzo nieliczna w Devlichonie rasa orków-szamanów. W okręgu zamieszkują ziemię na północ od Mokradeł Zuroanh. Posturą przypominają ludzi, mają jasnobrązową, grudowatą skórę i charakterystyczne dłuższe dolne kły. Potrafią rozmawiać z roślinami i ważyć z nich silne eliksiry, są gnębieni przez Magów Ziemi.
Ludzie – Zamieszkują północne wybrzeże okręgu.
SanaDrull – Pazur Księcia Drulla
Centrum: Drullvyna
Ludzie – najliczniej zgromadzeni wzdłuż pasa Miedzianych
Szczytów w łańcuchu górskim wężowego szlaku oraz przy granicy okręgu Valwalitra, gdzie  istnieje największe targowisko międzyokręgowe znane z handlu niewolnikami.
Ariuanie – centaury o ciele człowieka i sarny, bytujący w pobliżu Świętych Kurhanów i gór Czarciego Ogona. Posiadają zdolności magiczne, przede wszystkim leczenie, korzystają z energii ziemi, silnie związane z lasami. Nie używają mowy, korzystają z telepatii.
Leśne Elfy – kilka osad w pobliżu gór Czarciego Ogona, żyją w zgodzie i harmonii z Ariuanami Irysowej Tarczy, wspólnie tworzą medyczną wioskę.
Szkarłatne Dżiny – Kurhanowe duchy, prawdopodobnie pośmiertne wcielenia Magów Powietrza. Strzegą świętości kurhanów
Władcy Zmysłów – kilka wiosek przy granicy z Theklaią.
Nieliczni: Kanitriony
Hilyactousu – Ziemie pół-ludzi, pół-zwierząt
Centrum: Gunnerab – Skowyt Czaru
Kanitriony – Ludzie magiczni ze zdolnością do transformacji swojego ciała w zwierzę. Potomkowie ofiar Bitwy Formusmagów z początków Ery Tarutara, magów skalanych nieczystymi czarami wobec ludzi. Potrafią zmieniać się w zwierzęta, z którymi madzy połączyli ich w nierozerwalną więź, gównie gatunki występujące pospolicie na terytorium Hilyactousu. Lanitriony – zmieniający się w wilki, Felnitriony – zmieniający się w szablozębne górskie rdzawe koty z Gór Horrodalli, Vinitriony – zmieniający się Vinzona, ogromne ba wołowate ssaki z wysokim, gęsto owłosionym kłębem i szyją oraz rogami opadającymi do dołu i zawijającymi się w połowie ku górze. Teren występowania Kanitrionów to cały obszar Hilyactousu.
Ludzie – dość liczni, zamieszkują tereny w pobliżu centrum okręgu oraz blisko granic Theklalii.
Morskie Szkielety – Duchy wody i  zatopionej ziemi na północ od Hilyactousu. Prawdopodobnie są pokutującymi duszami Magów Wody. Występują wyłącznie na wybrzeżu okręgu, gdzie klęczą przy wodzie i modlą się za zmarłych.
Ariuanie – w okolicach lasu Mimantiam.
Nieluczni: Władcy Zmysłów, Elfy
Unilandra – Kraj półwyspu Pysku Jednorożca, Kraj Wielu
Centrum: Paneplim – Pański Ogród
Ludzie – najliczniej, zamieszkują głównie środek i południowo-wschodnie części okręgu. Zajmują się rybołówstwem, rolnictwem, hodowla bydła oraz koni bojowych dla Ev-Etoor.
Niepełnomagiczni – ludzie wykazujący zdolności magiczne, mogący wykonywać drobne i niegroźne czarny. Są eksperymentem Magów Powietrza. Często wykorzystują swoje zdolności do tworzenia dzieł, nazywając siebie Magotystami bądź zajmują się kradzieżami, szpiegostwem, morderstwami, jako Skrytobójcy do wynajęcia. Występują tam, gdzie ludzie.
Kanitriony – rasa wodnych zwierzoludzi mająca swoje tereny na północy okręgu, na rogu jednorożca. Żyją w zgodzie z ludźmi, często wspólnie łowiąc ryby. Przybierają postać wymarłego smoka morskiego o długim wężowym ciele, szerokim pysku i paszczy pełnej szpilkowatych zębów, kolorem zlewały się z morską tonią i czerwoną płetwą, jak żaglem, ciągnącą się od głowy po koniec ogona.
Leśne elfy – głównie tereny lasu Ambrolia.
Hobgobliny – bliscy kuzyni goblinów, są jednak mądrzejsi od nich i bardziej cywilizowani. Potrafią dobrze budować i lepić z gliny, są także dobrymi skarbnikami i strażnikami skarbów. Mają szarozielony kolor skóry i dłuższe niż gobliny uszy. Zamieszkują tereny blisko Błyszczącego Bagna i część półwyspu na południu.
Lithansia – Dom Świateł
Centrum: Buxania
Czarodzieje – opiekują się Puszczą Myristia i mieszkającymi w niej elfami i duchami światła. Mają swoje wieże i klasztory rozstawione wzdłuż granicy lasu, najważniejszych ich miastem jest Imiyadel – Strażnica Czarów.
Elfy Światła – tajemnicze i nieuchwytne istoty władające językiem nieznanym w Devlichonie. Zamieszkują wyłącznie Puszczę Myristia. Mają jasną cerę i jasne włosy oraz najdłuższe ze znanych elfów uszy. Nazywane są także Jedynym Dobrem.
Duchy Światła – Złociste duchy o posturze dzieci, strażnicy lasów. Mówi się o nich, że są łzami wypłakiwanymi przez Elfy Światła w czasie trwania zła. Zamieszkują Puszczę Myriasta oraz zbocza Gór Duchów Światła.
Hobgobliny Ukiat – nieco większe od hobgoblinów z Unilandry. Zamieszkują wybrzeże Lithansii na zachód od Buxanii. Współtworzyli z magami wieże strażnicze.
Ariuanie - występują w południowej części puszczy, blisko Gór Pałacowych okręgu Valwalitra.
Ludzie – skupieni głównie przy centrum okręgu oracz przy granicy z Uvlandrą.
Uvlandra – Morski Wyrostek
Centrum: Sanirala – Niezatapialna Łódź
Ludzie – są najliczniejszymi mieszkańcami tego niewielkiego okręgu. Należą do najlepszych pływaków i żeglarzy, woda jest ich drugim domem.
Magowie Powietrza – dość liczni w centrum i na północnym oraz na południowym wybrzeżu, gdzie wspierają ochronę przed silnymi wiatrami znad Morza Życzeń.
Władcy Zmysłów – z przewagą Zamenów i Batiregi, zgrupowani blisko centrum oraz wzdłuż rzeki Karasi.
Nieliczni: Niepełnomagiczni, Czarodzieje
Meigramda – Goblinowy Sznur
Centrum: Goidarya

Hobgobliny Ky – bliscy krewni hongoblinow Ukiat, są od niech nieco mniejsi, kolor ich skóry jest bardziej zielony. Są niezwykle inteligentni, a przy tym bardzo przebiegli. To jedyny okręg, w którym władzę sprawują hobgoblini. Ky znają się na czarach, chociaż nie często z nich korzystają. Zamieszkują cały teren okręgu poza pasem ziemi za Górami Cedrowymi.
Gremliny – dalecy krewni goblinów. Mają lekko niebieskawy odcień skóry, przebiegły wyraz twarzy, uszy mniej szpiczaste niż u goblinów.  Przypominają bardziej krwiożerczych drapieżników niż rozumne istoty, ale są bardzo społeczną rasą Meigramdy. Tworzą wielkie wioski, są, podobnie jak hobgobliny, dobrymi budowniczymi. Zamieszkują głównie wschodnie wybrzeże oraz północną część okręgu.
Kapłani Muth-Beh – kapłani zwani również „Wysokimi Krasnoludami”. Rasa prastarych krasnoludów zajmująca się czarami. Są całkowitym przeciwieństwem swoich krewnych wygnanych z ziem Devlichonu. Zamieszkują tereny w pobliży Gór Cedrowych, wokół których istnieje rozbudowana sieć Zakonu Muthbethianów, szkolących Paladynów.
Ludzie – swoje trzy miasta mają za Górami Cedrowymi na wschodnim wybrzeżu Meigramdy. 
Czarodzieje – mieszkają w ludzkich miastach, mają tam swoje gildie.
Ev-Etoor – Koronne Państwo
Centrum: Balvatru
Ludzie to najliczniejsza występująca na ziemiach tego okręgu rasa. Bliżej centrum mieszka najwięcej zamożnych rodzin i rodów. Za rzeką Traqez są biedniejsze dzielnice. W Balvatru mieści się największa armia Devlichonu oraz zamek króla wszystkich królów.
Magowie – głównie madzy ziemi, mają swoje zamki przy górach Valijitowych.
Kanitriony – głównie swoje siedliska mają za rzeką Tarqez. Utrzymują się z cyrkowych pokazów i pozorowanych walk kotów i wilków na arenach zamożnych handlarzy. Często wynajmowani przez arystokrację do pilnowania włości.
Leśne Elfy – w pobliżu Lasu Drymis i Gór Zębowego Pąku. 
Valwalitra – Niezależny Okręg
Centrum: Ciadorl
Ludzie – w centrum, przy jeziorze Callenovia, przy granicy z Ev-Etorem oraz przy granicy SanaDrullem.
Leśne Elfy – zamieszkują Las Camobia i tereny w pobliżu jeziora Provteal.
Piżmowi Ariuanie – centaury o ciele człowieka i piżmowca, zamieszkują zachodnią części Lasu Camobia oraz zbocza Gór Valijitowych. W przeciwieństwie do swoich kuzynów Ariuanów, nie leczą ani nie czerpią energii z ziemi. Są dobrymi łowcami i łucznikami, potrafią tkać piękne materiały. Produkują tkaniny dla Magów Ziemi.
Górscy Ariuanie – centaury o ciele człowieka i białej sarny, zamieszkują Góry pałacowe, są klanem wywodzącym się od Ariuanów z okręgu Lithansia.
Niepełnomagiczni – w miejscach występowania ludzi, głównie centrum, oraz w pobliżu siedlisk Piżmowych Ariuanów.
Nieliczni: Magowie Ziemi, Hobgobliny, Urourki, Władcy Zmysłów, Czarodzieje (kilka gildii)
Theklalia Okręg Rady
Centrum: Dom Rady
Rada Theklalii – Składająca się ze starszyzny, najbardziej wpływowych i silnych ludzi, po jednym przedstawicielu z każdego okręgu. Jedenastu przedstawicieli z jedenastu ziem oraz jeden rdzenny mieszkaniec Theklaii – najstarszy Ariuan.
Ariuanie – zamieszkują tereny przy Górach Modłów i w okolicy granicy nieopodal Świętych Kurhanów.
Kanitriony – Zamieszkują środkowe tereny okręgu, mieszkają również wśród ludzi, unikają ariuanów. Głównie wilcze dzieci.
Orbitronium – Astralna Wyspa
Centrum: Góra Racclon – Podest Wiatru
Dębowe Enty – dusze Magów Ziemi. Zamieszkują Górę Racclon oraz tereny wokół niej.
Ludzie – żyją przy ujściu rzeki oraz wzdłuż południowego wybrzeża wyspy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz