Okręgi
|
Jednostki
|
Elvshari – Elfia Ostoja
Centrum: Dor-Relis-Lyi – Drzwi Bogini Lasu
|
Elfy – głównie przedstawiciele leśnych ras, nie
wyróżniające się wyglądem, mają najkrótsze uszy wśród elfów, utrzymują
kontakty z ludźmi i innymi rasami, i potomkowie Elfów Księżyca,
blade i ciemnowłose, mają średnio długie uszy, nie utrzymują kontaktów z
ludźmi.
|
Gobliny
Datuor – skalna rasa z Gór
Czarciego Szponu, małe i zwinne, niezbyt mądre, potrafią dobrze obrabiać
kamień. Kolor ich skóry przypomina otaczające ich skały.
|
|
Ludzie – tereny na wzdłuż Strzeliny Urodzaju, głównie
rolnicy pracujący dla Ev-Etoor.
|
|
Władcy
Zmysłów – zajmują kilka wiosek nad Baqwiną
i wzdłuż wybrzeża Morza Diamentowego oraz Alchemrilla. Głównie
przedstawiciele Carchari, zmysłowców z zatraconym zmysłem węchu,
wyostrzonym czuciem całego ciała, umiarkowanie wyostrzonym wzrokiem i
słuchem.
|
|
Rihnoculh – Rogate Ziemie
Centrum: Araunbaa
|
An-Natryie – barbarzyńcy, silniejsi i wytrzymalsi od ludzi,
łagodniejsi niż Yllow-Kall z wysp Barbarzyńców. Jeźdźcy nosorogów, z których
pozyskują pancerne kryształy.
|
Ifryty – duchy ognia z Doliny Ifrytów, prawdopodobnie
pośmiertne wcielenia magów ognia.
|
|
Totarghu – rasa wysokich, bezokich, twardoskórych i
muskularnych stworzeń przypominających posturą ludzi. Są bladzi i bezwłosi.
Zamieszkują pustynię Ceriatofyll, nazywani są także strażnikami Czarcich
Granic. Posługują się wymarłym językiem Niguiadan znanym nielicznym magom
ziemi i Radzie Theklalii.
|
|
Toeviac – Ostatnie tereny Władców Żywiołów
Centrum: Norvai-OZ
|
Władcy Zmysłów – najliczniejsza grupa upadłej po Wojnie o
Klepsydrę rasy zmysłowców. Zajmują niemal cały teren okręgu. Główną grupą są Nicticory,
zmysłowcy z zatraconym zmysłem wzroku, silnie wyostrzonym wzrokiem i
względnie silnymi zmysłami węchu i czucia. Dość liczni Zameni,
zmysłowcy z zatraconym zmysłem czucia, mocno wyostrzonym zmysłem węchu i
umiarkowanie silnymi zmysłami wzorku i słuch. Nieliczni Batiregi,
zmysłowcy z zatraconym zmysłem słuchu, wyostrzonym zmysłem wzroku i
umiarkowanie wyczulonymi zmysłami węchu i czucia oraz Carchari w
niewielkiej ilości, szczególnie w mieście na wyschniętym jeziorze.
|
Urourki – bardzo nieliczna w Devlichonie rasa
orków-szamanów. W okręgu zamieszkują ziemię na północ od Mokradeł Zuroanh.
Posturą przypominają ludzi, mają jasnobrązową, grudowatą skórę i
charakterystyczne dłuższe dolne kły. Potrafią rozmawiać z roślinami i ważyć z
nich silne eliksiry, są gnębieni przez Magów Ziemi.
|
|
Ludzie – Zamieszkują północne wybrzeże okręgu.
|
|
SanaDrull
– Pazur Księcia Drulla
Centrum:
Drullvyna
|
Ludzie – najliczniej zgromadzeni wzdłuż pasa Miedzianych
Szczytów w łańcuchu górskim wężowego szlaku oraz
przy granicy okręgu Valwalitra, gdzie
istnieje największe targowisko międzyokręgowe znane z handlu
niewolnikami.
|
Ariuanie – centaury o ciele człowieka i sarny, bytujący w
pobliżu Świętych Kurhanów i gór Czarciego Ogona. Posiadają zdolności
magiczne, przede wszystkim leczenie, korzystają z energii ziemi, silnie
związane z lasami. Nie używają mowy, korzystają z telepatii.
|
|
Leśne Elfy – kilka osad w pobliżu gór Czarciego Ogona, żyją w
zgodzie i harmonii z Ariuanami Irysowej Tarczy, wspólnie tworzą medyczną
wioskę.
|
|
Szkarłatne
Dżiny – Kurhanowe duchy,
prawdopodobnie pośmiertne wcielenia Magów Powietrza. Strzegą świętości
kurhanów
|
|
Władcy
Zmysłów – kilka wiosek przy granicy
z Theklaią.
Nieliczni: Kanitriony
|
|
Hilyactousu – Ziemie pół-ludzi, pół-zwierząt
Centrum: Gunnerab – Skowyt Czaru
|
Kanitriony – Ludzie magiczni ze zdolnością do transformacji
swojego ciała w zwierzę. Potomkowie ofiar Bitwy Formusmagów z początków Ery
Tarutara, magów skalanych nieczystymi czarami wobec ludzi. Potrafią zmieniać
się w zwierzęta, z którymi madzy połączyli ich w nierozerwalną więź, gównie
gatunki występujące pospolicie na terytorium Hilyactousu. Lanitriony
– zmieniający się w wilki, Felnitriony – zmieniający się w
szablozębne górskie rdzawe koty z Gór Horrodalli, Vinitriony –
zmieniający się Vinzona, ogromne ba wołowate ssaki z wysokim, gęsto
owłosionym kłębem i szyją oraz rogami opadającymi do dołu i zawijającymi się
w połowie ku górze. Teren występowania Kanitrionów to cały obszar
Hilyactousu.
|
Ludzie – dość liczni, zamieszkują tereny w pobliżu centrum
okręgu oraz blisko granic Theklalii.
|
|
Morskie
Szkielety – Duchy wody i zatopionej ziemi na północ od Hilyactousu.
Prawdopodobnie są pokutującymi duszami Magów Wody. Występują wyłącznie na
wybrzeżu okręgu, gdzie klęczą przy wodzie i modlą się za zmarłych.
|
|
Ariuanie – w okolicach lasu Mimantiam.
|
|
Nieluczni: Władcy
Zmysłów, Elfy
|
|
Unilandra – Kraj półwyspu Pysku Jednorożca, Kraj Wielu
Centrum: Paneplim – Pański Ogród
|
Ludzie – najliczniej, zamieszkują głównie środek i
południowo-wschodnie części okręgu. Zajmują się rybołówstwem, rolnictwem,
hodowla bydła oraz koni bojowych dla Ev-Etoor.
|
Niepełnomagiczni – ludzie wykazujący zdolności magiczne, mogący
wykonywać drobne i niegroźne czarny. Są eksperymentem Magów Powietrza. Często
wykorzystują swoje zdolności do tworzenia dzieł, nazywając siebie Magotystami
bądź zajmują się kradzieżami, szpiegostwem, morderstwami, jako Skrytobójcy
do wynajęcia. Występują tam, gdzie ludzie.
|
|
Kanitriony – rasa wodnych zwierzoludzi mająca swoje tereny na
północy okręgu, na rogu jednorożca. Żyją w zgodzie z ludźmi, często wspólnie
łowiąc ryby. Przybierają postać wymarłego smoka morskiego o długim wężowym
ciele, szerokim pysku i paszczy pełnej szpilkowatych zębów, kolorem zlewały
się z morską tonią i czerwoną płetwą, jak żaglem, ciągnącą się od głowy po
koniec ogona.
|
|
Leśne elfy – głównie tereny lasu Ambrolia.
|
|
Hobgobliny
– bliscy kuzyni goblinów, są jednak
mądrzejsi od nich i bardziej cywilizowani. Potrafią dobrze budować i lepić z
gliny, są także dobrymi skarbnikami i strażnikami skarbów. Mają szarozielony
kolor skóry i dłuższe niż gobliny uszy. Zamieszkują tereny blisko
Błyszczącego Bagna i część półwyspu na południu.
|
|
Lithansia – Dom Świateł
Centrum: Buxania
|
Czarodzieje – opiekują się Puszczą Myristia i mieszkającymi w
niej elfami i duchami światła. Mają swoje wieże i klasztory rozstawione
wzdłuż granicy lasu, najważniejszych ich miastem jest Imiyadel – Strażnica Czarów.
|
Elfy
Światła – tajemnicze i nieuchwytne
istoty władające językiem nieznanym w Devlichonie. Zamieszkują wyłącznie
Puszczę Myristia. Mają jasną cerę i jasne włosy oraz najdłuższe ze znanych
elfów uszy. Nazywane są także Jedynym Dobrem.
|
|
Duchy
Światła – Złociste duchy o posturze
dzieci, strażnicy lasów. Mówi się o nich, że są łzami wypłakiwanymi przez
Elfy Światła w czasie trwania zła. Zamieszkują Puszczę Myriasta oraz zbocza
Gór Duchów Światła.
|
|
Hobgobliny
Ukiat – nieco większe od
hobgoblinów z Unilandry. Zamieszkują wybrzeże Lithansii na zachód od Buxanii.
Współtworzyli z magami wieże strażnicze.
|
|
Ariuanie - występują w południowej części puszczy, blisko
Gór Pałacowych okręgu Valwalitra.
|
|
Ludzie – skupieni głównie przy centrum okręgu oracz przy
granicy z Uvlandrą.
|
|
Uvlandra – Morski Wyrostek
Centrum: Sanirala – Niezatapialna Łódź
|
Ludzie – są najliczniejszymi mieszkańcami tego niewielkiego
okręgu. Należą do najlepszych pływaków i żeglarzy, woda jest ich drugim
domem.
|
Władcy
Zmysłów – z przewagą Zamenów i
Batiregi, zgrupowani blisko centrum oraz wzdłuż rzeki Karasi.
Nieliczni: Niepełnomagiczni,
Czarodzieje
|
|
Meigramda – Goblinowy Sznur
Centrum: Goidarya
|
Hobgobliny
Ky – bliscy krewni hongoblinow
Ukiat, są od niech nieco mniejsi, kolor ich skóry jest bardziej zielony. Są
niezwykle inteligentni, a przy tym bardzo przebiegli. To jedyny okręg, w
którym władzę sprawują hobgoblini. Ky znają się na czarach, chociaż nie często
z nich korzystają. Zamieszkują cały teren okręgu poza pasem ziemi za Górami
Cedrowymi.
|
Gremliny – dalecy krewni goblinów. Mają lekko niebieskawy
odcień skóry, przebiegły wyraz twarzy, uszy mniej szpiczaste niż u
goblinów. Przypominają bardziej
krwiożerczych drapieżników niż rozumne istoty, ale są bardzo społeczną rasą
Meigramdy. Tworzą wielkie wioski, są, podobnie jak hobgobliny, dobrymi
budowniczymi. Zamieszkują głównie wschodnie wybrzeże oraz północną część
okręgu.
|
|
Kapłani
Muth-Beh – kapłani zwani również
„Wysokimi Krasnoludami”. Rasa prastarych krasnoludów zajmująca się czarami.
Są całkowitym przeciwieństwem swoich krewnych wygnanych z ziem Devlichonu.
Zamieszkują tereny w pobliży Gór Cedrowych, wokół których istnieje
rozbudowana sieć Zakonu Muthbethianów, szkolących Paladynów.
|
|
Ludzie – swoje trzy miasta mają za Górami Cedrowymi na
wschodnim wybrzeżu Meigramdy.
|
|
Czarodzieje – mieszkają w ludzkich miastach, mają tam swoje
gildie.
|
|
Ev-Etoor – Koronne Państwo
Centrum: Balvatru
|
Ludzie – to
najliczniejsza występująca na ziemiach tego okręgu rasa. Bliżej centrum
mieszka najwięcej zamożnych rodzin i rodów. Za rzeką Traqez są biedniejsze
dzielnice. W Balvatru mieści się największa armia Devlichonu oraz zamek króla
wszystkich królów.
|
Magowie – głównie madzy ziemi, mają swoje zamki przy górach
Valijitowych.
|
|
Kanitriony – głównie swoje siedliska mają za rzeką Tarqez.
Utrzymują się z cyrkowych pokazów i pozorowanych walk kotów i wilków na
arenach zamożnych handlarzy. Często wynajmowani przez arystokrację do
pilnowania włości.
|
|
Leśne Elfy – w pobliżu Lasu Drymis i Gór Zębowego Pąku.
|
|
Valwalitra – Niezależny Okręg
Centrum: Ciadorl
|
Ludzie – w centrum, przy jeziorze Callenovia, przy granicy
z Ev-Etorem oraz przy granicy SanaDrullem.
|
Leśne Elfy – zamieszkują Las Camobia i tereny w pobliżu
jeziora Provteal.
|
|
Piżmowi
Ariuanie – centaury o ciele
człowieka i piżmowca, zamieszkują zachodnią części Lasu Camobia oraz zbocza
Gór Valijitowych. W przeciwieństwie do swoich kuzynów Ariuanów, nie leczą ani
nie czerpią energii z ziemi. Są dobrymi łowcami i łucznikami, potrafią tkać
piękne materiały. Produkują tkaniny dla Magów Ziemi.
|
|
Górscy Ariuanie – centaury o ciele człowieka i białej sarny,
zamieszkują Góry pałacowe, są klanem wywodzącym się od Ariuanów z okręgu
Lithansia.
|
|
Niepełnomagiczni – w miejscach występowania ludzi, głównie centrum,
oraz w pobliżu siedlisk Piżmowych Ariuanów.
|
|
Nieliczni: Magowie
Ziemi, Hobgobliny, Urourki, Władcy Zmysłów, Czarodzieje (kilka gildii)
|
|
Theklalia – Okręg
Rady
Centrum: Dom Rady
|
Rada
Theklalii – Składająca się ze
starszyzny, najbardziej wpływowych i silnych ludzi, po jednym przedstawicielu
z każdego okręgu. Jedenastu przedstawicieli z jedenastu ziem oraz jeden
rdzenny mieszkaniec Theklaii – najstarszy Ariuan.
|
Ariuanie – zamieszkują tereny przy Górach Modłów i w okolicy
granicy nieopodal Świętych Kurhanów.
|
|
Kanitriony – Zamieszkują środkowe tereny okręgu, mieszkają
również wśród ludzi, unikają ariuanów. Głównie wilcze dzieci.
|
|
Orbitronium
– Astralna Wyspa
Centrum: Góra Racclon – Podest Wiatru
|
Dębowe
Enty – dusze Magów Ziemi.
Zamieszkują Górę Racclon oraz tereny wokół niej.
|
Ludzie – żyją przy ujściu rzeki oraz wzdłuż południowego
wybrzeża wyspy.
|
1 maj 2017
Mieszkańcy Devlichonu
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz